لقمه ریل آسانسور چیست ؟
Uncategorized @fa, صنعت آسانسور

لقمه ریل آسانسور

لقمه آسانسور چیست؟

لقمه آسانسور قطعه ای فلزی از جنس چدن یا فولاد است که از آن برای فیکس کردن ریل های آسانسور استفاده می شود.این ابزار نقش بسیار حیاتی در عملکرد صحیح و ایمن آسانسور ایفا می‌کند. لقمه های آسانسور باید با توجه به استانداردها و مشخصات فنی مناسب طراحی و ساخته شوند تا قابلیت حمل ایمن بارها یا مسافران را داشته باشند.نصب لقمه ریل آسانسور نیز بسیار مهم است و اگر به درستی نصب نشود ، ممکن است باعث انحراف کابین آسانسور شود.از آنجایی که این قطعه در تامین امنیت آسانسور نقش بسزایی دارد لازم است یک لقمه ریل آسانسور با کیفیت تهیه کرده و نصب آن را به کارشناسان و متخصص آسانسور بسپارید. در ادامه به بررسی نکاتی درباره کاربرد لقمه اسانسور و نصب آن خواهیم پرداخت.

کاربردهای لقمه ریل آسانسورکاربردهای لقمه ریل آسانسور

لقمه آسانسور، یکی از مهم‌ترین قطعات آسانسور محسوب می‌شود. این قطعه بر بازدهی، طول عمر و امنیت آسانسور نقش بسزایی دارد. لقمه آسانسور، قطعه‌ای فلزی است که دارای ابعاد بسیار کوچکی می‌باشد؛ اما نقش مهمی در تامین امنیت و عملکرد آسانسور دارد و جزو ملزوماتی است که باید در روند نصب  تمامی آسانسورها به آن توجه کرد. برخی، لقمه آسانسور را با عنوان “بست ریل” نیز می شناسند. درواقع این قطعه در اتصال ریل آسانسور به براکت‌ها کاربرد دارد. لقمه آسانسور توسط شرکت های مختلفی طراحی و ساخته و وارد بازار می‌شود.لقمه های آسانسور متنوعی برای انواع پروژه ها وجود دارد. برای انتخاب لقمه آسانسور مناسب ،شما باید با مشاوره صحیح و در نظر گرفتن ویژگی‌های کابین آسانسور و شرایط نصب آن، لقمه آسانسور مناسب را انتخاب کنید.ظرفیت کابین، نوع براکت و ریل‌های آسانسور، برخی از عواملی هستند که بر روی انتخاب نوع لقمه آسانسور تاثیرگذار می‌باشند. هرکدام از لقمه های آسانسور موجود در بازار دارای کاربرد خاصی هستند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

انواع لقمه ریل های آسانسور کدام است؟انواع لقمه ریل های آسانسور کدام است؟

در حال حاضر لقمه های آسانسور در دو نوع پرسی و قالبی در بازار موجود می باشند.همچنین از لحاظ جنس لقمه های آسانسور به دو دسته ی فولادی و چدنی تقسیم می شوند.

  • لقمه آسانسور قالبی
  • لقمه آسانسور پرسی
  • لقمه آسانسور چدنی
  • لقمه آسانسور فولادی.

چگونه یک لقمه آسانسور مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک لقمه آسانسور مناسب باید به یک سری نکات توجه داشت . در این صورت می توانید متناسب با نوع ساختمان و آسانسور ، یک لقمه آسانسور با کیفیت انتخاب کنید.لازم است هنگام خرید لقمه ریل آسانسور این موارد را در نظر داشته باشید:

  • نوع آسانسور (آسانسور هیدرولیک، آسانسور گیرلس، آسانسور گیربکس، و…)
  • ارتفاع آسانسور
  • نوع ریل آسانسور
  • نوع براکت آسانسور

توجه داشته باشید هنگام سرویس های دوره ای آسانسور ، لقمه آسانسور نیز باید همانند سایر قطعات چک شود و در صورت نیاز اقدام به تعویض یا تعمیر آن نمایید. اما با انتخاب یک لقمه آسانسور مناسب می توانید تا مدت ها از آن استفاده کنید و جلوی خسارت و هزینه های اضافی را بگیرید.

نصب لقمه آسانسور چگونه است؟نصب لقمه آسانسور چگونه است؟

همانطور که گفته شد لقمه آسانسور در اتصال ریل آسانسور به براکت ها کاربرد دارد.برای نصب لقمه آسانسور لازم است ابتدا براکت ها به درستی نصب شوند. پس از نصب براکت، لقمه ریل آسانسور را بر روی سوراخ پیچ براکت قرار داده و سپس پیچ را وارد می‌کنید. در ادامه، به ترتیب موارد زیر را بر روی پیچ قرار می‌دهید.

  • یک لاتون به منظور تنظیم فاصله ها
  • یک واشر تخت
  • یک واشر فنری
  • یک مهره

نصب لقمه آسانسور باید توسط کارشناسان و متخصصان این حوزه انجام شود. در هنگام نصب باید نصاب دقت کافی داشته باشد تا لقمه ی ریل آسانسور کاملا صاف، تخت و بدون هیچ انحرافی بر روی براکت نصب شود. در صورت وجود کوچک ترین فاصله یا ناصافی در نصب، اگر مشکل از ساختار لقمه باشد، می بایست حتما تعویض لقمه ی ریل آسانسور انجام شود و یک لقمه ی سالم جایگزین گردد. دقت داشته باشید که چگونگی نصب لقمه ی ریل آسانسور تاثیر بسزایی بر کیفیت حرکت کابین آسانسور حتی افزایش ایمنی خواهد داشت.

نکات مهم در نصب ریل آسانسور

هر براکت با دو بست به ریل متصل می گردد.

انتخاب لقمه ریل آسانسور بستگی به نوع براکت و ریل دارد.

در هنگام نصب لقمه آسانسور می بایست تمامی سطح آن بر روی براکت قرار داشته باشد.

پس از گذشت چندین سال و حتی پس از نشست ساختمان، نباید به هیچ وجه لقمه ریل آسانسور حالت ثابت و محکم خود را از دست بدهد.

در مواقع فعال شدن پاراشوت نباید به هیچ وجه لقمه ریل آسانسور دچار کوچکترین تغییر یا شکستگی شود.

در مواقع تغییر درجه حرارت و انبساط قطعات به خصوص ریل آسانسور، نباید به هیچ وجه تغییر وضعیتی در مقاومت و استحکام لقمه آسانسور رخ دهد.

در هنگام نصب لقمه آسانسور در صورتی که شکستگی یا دفورمگی رخ دهد حتما باید آن را با یک لقمه سالم جایگزین کرد.

مطابق با استاندارد آسانسور جوشکاری در اطراف و روی لقمه آسانسور اکیدا ممنوع است.

در آسانسورهای با ارتفاع کمتر از ۴۰ متر از لقمه ی ریختگی استفاده می شود و در آسانسورهای با ارتفاع بیش از ۴۰ متر از لقمه ی فنری استفاده می شود.

مشاوره و خرید از فروشگاه های معتبر

باتوجه به تاثیر بسزای لقمه آسانسور در امنیت و کنترل آسانسور لازم است یک لقمه ریل آسانسور با کیفیت انتخاب و تهیه کنیدبرای تهیه یک محصول باکیفیت و دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش لازم است آن را از مجموعه های معتبر تهیه کنید مجموعه آرین تکنیک پخش با سابقه درخشان بیش از ۳۰ سال میتواند یکی از گزینه های مناسب برای تهیه این محصول باشد.

برای تهیه این محصول همراه با گارانتی معتبر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در آرین تکنیک پخش در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *